9 Απρ 2011

Σέλες

Με αφορμή ένα άρθρο που διάβασα στο Cycling Plus, είπα να επανέλθω στο θέμα "σέλες".

Όπως ανέφερα στο προηγούμενο post μου, μετά από πολλά χιλιόμετρα με τη Specialized Alias, κατέληξα να την αντικαταστήσω με τη Fizik Arione. Όταν είχα επιλέξει τη Specialized, είχα κάνει μέτρηση με το σύστημα της Specialized. Με αυτό το σύστημα, μετριέται η απόσταση ανάμεσα στα οστά της λεκάνης και καθορίζεται το σωστό πλάτος που πρέπει να έχει η σέλα. Στη δική μου περίπτωση, 143 mm.

Μετρώντας το αντίστοιχο πλάτος της Fizik, διαπίστωσα ότι είναι σημαντικά μικρότερο (135 mm). Τότε πώς και με βόλεψε;

Η απάντηση δόθηκε στο άρθρο του Cycling Plus που ανέφερα, από τους υπεύθυνους των εταιριών κατασκευής σελών! Όπως φαίνεται λοιπόν, η μέτρηση της απόστασης ανάμεσα στα οστά και ο καθορισμός του πλάτους της σέλας με βάση αυτήν, ΔΕΝ είναι ο μοναδικός και καθολικά αποδεκτός τρόπος! Είναι απλώς ο τρόπος που χρησιμοποιεί η Specialized! Η Fizik δίνει σημασία στο σχήμα της σέλας. Όταν ένας αναβάτης είναι εύκαμπτος (flexible) χρειάζεται μια επίπεδη και στενόμακρη σέλα (όπως είναι η Arione). Για αναβάτες με "σφιχτή" σπονδυλική στήλη, η Fizik προτείνει την Aliante, ενώ για όσους είναι σε "ενδιάμεση" κατάσταση (από πλευράς ευκαμψίας) προτείνεται η Antares.

Με δεδομένο ότι η ευκαμψία είναι από τα δυνατά μου σημεία (με βάση και την εργομέτρηση του Σεπτεμβρίου), εξηγείται το πόσο καλά ταίριαξε η Arione με το εύκαμπτο κορμί μου :-).

Στο άρθρο αναφέρονται κι άλλες λεπτομέρειες, σε σχέση με την ανατομία του αναβάτη και παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την επιλογή της σέλας. Παρόλο που κι άλλες εταιρείες παράγουν τις σέλες τους σε διαφορετικά πλάτη, φαίνεται πώς όλοι συμφωνούν ότι αυτό δεν μπορεί να είναι το μοναδικό κριτήριο. Η εμπειρία μου απέδειξε ακριβώς αυτό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τραυματισμός κι ένα "χαμένο" GBI

Χωρίς να το περιμένω, είδα ξαφνικά μια ανακοίνωση για ένα GBI Lanzarote... ελκυστικό! Τέλος Ιανουαρίου, 5 μέρες, κυκλικές διαδρομές με εκκίν...