13 Αυγ 2014

Αναβάθμιση...

Μια τεχνική αναφορά, επί των αναβαθμίσεων / αλλαγών του Ιουλίου...

Μετάδοση - Φρένα

Μετά από 32,000 km (!) η Ultegra συνεχίζει να είναι πλήρως λειτουργική. Αλλά χρειαζόμουνα (ψυχολογικά) μια αναβάθμιση στο άτι... Αυτή (η αναβάθμιση) αποφάσισα να είναι η αλλαγή ολόκληρης της σειράς (μετάδοση, φρένα, μανέτες, κλπ.) με την Dura Ace 9000 (μοντέλο 2014). Προτίμησα (μετά από αρκετή σκέψη είναι η αλήθεια) να μην περάσω σε ηλεκτρονική σειρά, αλλά να παραμείνω στην "παραδοσιακή" μηχανική τεχνολογία (προς το παρόν ;-) ).

Compact δισκοβραχίωνας που - κατά τη γνώμη μου - είναι πανέμορφος (πέρα από τη δεδομένη, εξαιρετική σύμφωνα με τα τεστ, λειτουργικότητά του) σε μέγεθος 175 mm. Κασέτα 11 - 28 (επιτέλους κάτι που πιστεύω θα με ανακουφίσει σε κάτι δύσκολες ανηφόρες).
"Σετάκι" αλλάχτηκαν και τα πετάλια. Κι αυτά Dura Ace φυσικά!

Για να γίνει η αλλαγή από 10άρα σε 11άρα κασέτα, χρειάστηκε να αλλαχτεί (με κόστος 90€) ο "αφαλός" του βατόμετρου (κέντρο πίσω τροχού). Εκτίμησα ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Powertap έχει φροντίσει για την εύκολη και (σχετικά) χαμηλού κόστους αναβάθμιση. Η αλλαγή του αφαλού είναι υπόθεση 5 λεπτών για το "μάστορα"!

Οι πρώτες (και "δεύτερες" - αφού συμπλήρωσα αρκετά χλμ) εντυπώσεις, είναι εξαιρετικές, αντίστοιχες με τα σχετικά τεστ των ειδικών:
  1. Αλλαγές από μικρό σε μεγάλο δίσκο: Η "προσπάθεια" που χρειάζεται είναι λιγότερη από τη μισή που χρειαζόταν με την Ultegra! Βασικά είναι περίπου όση χρειαζόμουν με την Ultegra για να ελαφρύνω δυο γρανάζια πίσω!
  2. Αλλαγές γραναζιών πίσω: Ελάχιστη προσπάθεια, σχεδόν ηλεκτρικές αλλαγές, απίστευτα ελαφριές! 
  3. Φρένα: Ποτέ δεν πίστευα ότι θα καταλάβαινα τόσο μεγάλη διαφορά από τα Ultegra! Τα Ultegra, τα οποία ανέκαθεν θεωρούσα και θεωρώ εξαιρετικά! Όμως τα καινούρια Dura Ace είναι από άλλο πλανήτη! Το "δαγκωμα" και η αποτελεσματικότητά τους είναι απίστευτα. Κατεβαίνοντας τον Υμηττό, κάθε φορά που τα πάταγα, νόμιζα ότι μου μιλούσαν και μου έλεγαν, χαμογελαστά: "Γιατί μας πάτησες από τώρα; Έχει ακόμα πολύ δρόμο μέχρι τη στροφή!"
  4. Δισκοβραχίονας: Νομίζω πως είμαι σε θέση να καταλάβω την αύξηση ακαμψίας! Αυτή την αίσθηση ότι η δύναμη των ποδιών περνάει (ακόμα πιο) ατόφια στο δρόμο! Κι αυτό, παρόλο που "προέρχομαι" από έναν εξαιρετικό δισκοβραχίονα!
Παρόλο που ΔΕΝ αποτελεί κριτήριο για μένα, το βάρος (με πετάλια και παγουροθήκες) μειώθηκε από 7.99 kgr σε 7.62 kgr. (Αυτό βέβαια που είναι πολύ πιο σημαντικό, είναι ότι το δικό μου βάρος έχει μειωθεί από 98 kgr σε 91 kgr! Άρα τα 370 gr που "γλίτωσα", είναι μάλλον λίγα σε σχέση με τα 7 kgr που έχω "πετάξει" από πάνω μου τον τελευταίο χρόνο! Τώρα βέβαια, αν η Dura Ace αποτελέσει "κίνητρο" για να πετάξω μερικά ακόμα (4 - 5; ) κιλά από πάνω μου, ακόμα καλύτερα!

Λάστιχα

Στο GBI είχα τη γνωστή "περιπέτεια" με το πίσω λάστιχο. Αντί να αντικαταστήσω απλώς, το πίσω με ένα καινούριο Force, αποφάσισα να κάνω μια συνολική αλλαγή. Επέστρεψα στα Continental 4000S II (τελικά τα προτιμώ από οποιοδήποτε άλλο λάστιχο έχω δοκιμάσει). Αλλά αυτή τη φορά, αντί για 23mm, πήγα σε 25mm! Είχα ακούσει πολύ καλά λόγια για την επιπλέον άνεση που προσφέρουν, χωρίς ουσιαστικά να χάνουν σημαντικά σε κάποιο άλλο τομέα.

Μπορώ να τα επαληθεύσω! Είμαι σίγουρος ότι δεν έχω χάσει σε πραγματική ταχύτητα (ίσως να έχω χάσει λίγο σε "αίσθηση ταχύτητας"). Και ταυτόχρονα έχω κερδίσει πολύ σε άνεση. Τις πρώτες φορές δοκίμασα με 110 psi (θυμίζω ότι είμαι 91 kgr!), αλλά με 115 είναι ακόμα καλύτερα! Η αίσθηση είναι ότι το ποδήλατο απέκτησε πίσω αμορτισέρ (!) ενώ και μπροστά οι κραδασμοί είναι σαφώς λιγότεροι!

Φακαρόλες

Εντάξει, αυτό δεν είναι ακριβώς αναβάθμιση, αλλά είναι ένα χρήσιμο τεχνικό tip: Προερχόμενος από τροχούς χωρίς φακαρόλες (Ultegra - συμβατοί και με tubeless), δεν ήξερα ότι οι φακαρόλες έχουν "ημερομηνία λήξης"... Μέχρι που άρχισαν να έχω απανωτά σκασίματα (και μάλιστα με τα καινούρια λάστιχα που αναφέρω στην προηγούμενη παράγραφο!). Όταν (τη 2η φορά) διαπίστωσα ότι η τρύπα στη σαμπρέλα ήταν από την πλευρά της ζάντας (και όχι από την πλευρά που βλέπει το δρόμο) κατέφυγα στο μάστορα, ο οποίος μόλις είδε πόσο πολύ είχε υποχωρήσει η φακαρόλα μέσα στις τρύπες της ζάντας, μου εξήγησε ότι πρέπει να τις αλλάζω κάπου-κάπου (έχω πάνω από ενάμιση χρόνο τις ίδιες!). Δυο καινούριες, καλής ποιότητας (αναφέρουν "up to 145 psi") φακαρόλες, έλυσαν το "πρόβλημα"!

Οι καλοκαιρινές διακοπές στο νησί σημαίνουν μόνο MTB (με το Ideal Traxer), οπότε η "συνέχεια" με το ανανεωμένο Tarmac, θα είναι από τις 25/8 και μετά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τραυματισμός κι ένα "χαμένο" GBI

Χωρίς να το περιμένω, είδα ξαφνικά μια ανακοίνωση για ένα GBI Lanzarote... ελκυστικό! Τέλος Ιανουαρίου, 5 μέρες, κυκλικές διαδρομές με εκκίν...