28 Αυγ 2009

Το ποδήλατο που θέλω!

Πόσο εύκολο θα ήταν να καταλήξουμε σε πιο ποδήλατο θέλουμε, αν είχαμε απεριόριστο budget! Αυτή η σκέψη τριγυρίζει στο μυαλό μου, τις τελευταίες μέρες - μεταξύ άλλων - για το συγκεκριμένο θέμα.

Για να σοβαρευτούμε όμως, και να δούμε ... πού βρισκόμαστε!

Η πρώτη και βασικότερη οδηγία που διαβάζω είναι ότι πρέπει να έχεις δοκιμάσει το ποδήλατο που αποφασίζεις να αγοράσεις. Αυτό μου θυμίζει λίγο την αντίστοιχη συμβουλή που δίνουν για την αγορά αυτοκινήτου: Στην πράξη, το test ride (όπως και το test drive) δεν είναι τόσο εύκολο. Αν όμως ακολουθούσα αυτόν τον κανόνα, τότε θα έπρεπε να καταλήξω στο Scott CR1! Το οποίο βέβαια, σαφώς και είναι από τις πρώτες επιλογές μου, μια και μου άρεσε πολύ αλλά - επιπλέον - επειδή τα τεστ στα ξένα, μεγάλα περιοδικά, το βγάζουν εξαιρετικό.

Και έτσι έρχομαι στο δεύτερο κριτήριο: Κριτικές από ξένα, αξιόπιστα, αναγνωρισμένα περιοδικά! Όπως και στην περίπτωση των αυτοκινήτων, αυτοί που δοκιμάζουν τα ποδήλατα και γράφουν τα τεστ, έχουν δοκιμάσει δεκάδες (ή εκατοντάδες!) ποδήλατα και μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές τους και να τις εξηγήσουν στου αναγνώστες τους. "Αξιόπιστα" είναι μεγάλη κουβέντα. Πολλές φορές τα τεστ (ή και τα περιοδικά ολόκληρα) είναι κατευθυνόμενα. Ακόμα και αν δεν είναι όμως, δεν περιμένω να δαβάσω για κάποιο ποδήλατο ότι δεν είναι καλό. Μπορώ όμως να καταλάβω (από αυτά που λέει και από αυτά που δεν λέει το άρθρο), αν κάνει για τις ανάγκες μου ή όχι. Αν είναι άνετο ή όχι, πόσο άκαμπτο είναι, αν είναι προσανατολισμένο σε αγωνιστική ποδηλασία ή σε ποδηλασία αποστάσεων κλπ. Με αρκετό ψάξιμο και διάβασμα, έχω καταφέρει να βγάλω πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα. Όπως πάντα, οι πληροφορίες στο Internet, θέλουν διασταύρωση!

Πάμε τώρα σε μερικά πιο τεχνικά κριτήρια...

1) Σκελετός. Προφανώς μιλάμε για κάποιο σκελετό του οποίου η γεωμετρία να ταιριάζει στην προβλεπόμενη χρήση. Επιπλέον, να προέρχεται από κάποιο κατασκευαστή που σχεδιάζει και εξελίσσει τα πλαίσιά του. Να είναι κατασκευασμένος από carbon!

2) Τροχοί . Το πιο σημαντικό περιφερειακό! Δεν επιδιώκω κάτι ιδιαίτερο, αλλά θα προτιμούσα να μην είναι το απολύτως βασικό μοντέλο της αντίστοιχης σειράς. Άρα προτιμώ Mavic Ksyrium (αντί για Aksium) και αντίστοιχα Fulcrum Racing 5.

3) Περιφερειακά. Έχω καταλήξει: Δε μου αρέσει το καλώδιο που πετάγετε από τις μανέτες της Shimano και αντίθετα, μου αρέσει το διακοπτάκι για το κατέβασμα ταχυτήτων της Campagnolo και το ξερό κροτάλισμα των κέντρων της. Άρα: θέλω Campagnolo!

Τελευταίο και εξίσου σημαντικό με όλα τα προηγούμενα: το ποδήλατο πρέπει να μου αρέσει! Τόσο σχεδιαστικά όσο και χρωματικά! Είναι κάποια σχέδια που είναι πανέμορφα. Κυρίως εκείνα που ο οριζόντιος σωλήνας κάνει μια ελαφριά καμπύλη!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τραυματισμός κι ένα "χαμένο" GBI

Χωρίς να το περιμένω, είδα ξαφνικά μια ανακοίνωση για ένα GBI Lanzarote... ελκυστικό! Τέλος Ιανουαρίου, 5 μέρες, κυκλικές διαδρομές με εκκίν...