29 Αυγ 2009

Αποχαιρετώντας τον Αύγουστο

Υπέροχη ποδηλατική διαδρομή σήμερα.

Συνολικά 110 χλμ. με μ.ω.τ. 25 χλμ/ώρα. Από παραλιακή, στροφή προς Αγ. Μαρίνα, πέρασμα από Μαρκόπουλο και στάση στο Πόρτο Ράφτη. Καφεδάκι και τυρόπιτα, κουβεντούλα και ... συνέχεια. Ανάβαση προς Κουβαρά (καλή ανηφόρα!) πέρασμα από Καλύβια και επιστροφή στην παραλιακή (περίπου στο Λαγονήσι). Επιστροφή από παραλία.

Όμορφη και διαφορετική διαδρομή, με αρκετό πράσινο. Σίγουρα θα την επαναλάβω!

Η φυσική μου κατάσταση επανέρχεται γρήγορα και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα!

28 Αυγ 2009

Το ποδήλατο που θέλω!

Πόσο εύκολο θα ήταν να καταλήξουμε σε πιο ποδήλατο θέλουμε, αν είχαμε απεριόριστο budget! Αυτή η σκέψη τριγυρίζει στο μυαλό μου, τις τελευταίες μέρες - μεταξύ άλλων - για το συγκεκριμένο θέμα.

Για να σοβαρευτούμε όμως, και να δούμε ... πού βρισκόμαστε!

Η πρώτη και βασικότερη οδηγία που διαβάζω είναι ότι πρέπει να έχεις δοκιμάσει το ποδήλατο που αποφασίζεις να αγοράσεις. Αυτό μου θυμίζει λίγο την αντίστοιχη συμβουλή που δίνουν για την αγορά αυτοκινήτου: Στην πράξη, το test ride (όπως και το test drive) δεν είναι τόσο εύκολο. Αν όμως ακολουθούσα αυτόν τον κανόνα, τότε θα έπρεπε να καταλήξω στο Scott CR1! Το οποίο βέβαια, σαφώς και είναι από τις πρώτες επιλογές μου, μια και μου άρεσε πολύ αλλά - επιπλέον - επειδή τα τεστ στα ξένα, μεγάλα περιοδικά, το βγάζουν εξαιρετικό.

Και έτσι έρχομαι στο δεύτερο κριτήριο: Κριτικές από ξένα, αξιόπιστα, αναγνωρισμένα περιοδικά! Όπως και στην περίπτωση των αυτοκινήτων, αυτοί που δοκιμάζουν τα ποδήλατα και γράφουν τα τεστ, έχουν δοκιμάσει δεκάδες (ή εκατοντάδες!) ποδήλατα και μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές τους και να τις εξηγήσουν στου αναγνώστες τους. "Αξιόπιστα" είναι μεγάλη κουβέντα. Πολλές φορές τα τεστ (ή και τα περιοδικά ολόκληρα) είναι κατευθυνόμενα. Ακόμα και αν δεν είναι όμως, δεν περιμένω να δαβάσω για κάποιο ποδήλατο ότι δεν είναι καλό. Μπορώ όμως να καταλάβω (από αυτά που λέει και από αυτά που δεν λέει το άρθρο), αν κάνει για τις ανάγκες μου ή όχι. Αν είναι άνετο ή όχι, πόσο άκαμπτο είναι, αν είναι προσανατολισμένο σε αγωνιστική ποδηλασία ή σε ποδηλασία αποστάσεων κλπ. Με αρκετό ψάξιμο και διάβασμα, έχω καταφέρει να βγάλω πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα. Όπως πάντα, οι πληροφορίες στο Internet, θέλουν διασταύρωση!

Πάμε τώρα σε μερικά πιο τεχνικά κριτήρια...

1) Σκελετός. Προφανώς μιλάμε για κάποιο σκελετό του οποίου η γεωμετρία να ταιριάζει στην προβλεπόμενη χρήση. Επιπλέον, να προέρχεται από κάποιο κατασκευαστή που σχεδιάζει και εξελίσσει τα πλαίσιά του. Να είναι κατασκευασμένος από carbon!

2) Τροχοί . Το πιο σημαντικό περιφερειακό! Δεν επιδιώκω κάτι ιδιαίτερο, αλλά θα προτιμούσα να μην είναι το απολύτως βασικό μοντέλο της αντίστοιχης σειράς. Άρα προτιμώ Mavic Ksyrium (αντί για Aksium) και αντίστοιχα Fulcrum Racing 5.

3) Περιφερειακά. Έχω καταλήξει: Δε μου αρέσει το καλώδιο που πετάγετε από τις μανέτες της Shimano και αντίθετα, μου αρέσει το διακοπτάκι για το κατέβασμα ταχυτήτων της Campagnolo και το ξερό κροτάλισμα των κέντρων της. Άρα: θέλω Campagnolo!

Τελευταίο και εξίσου σημαντικό με όλα τα προηγούμενα: το ποδήλατο πρέπει να μου αρέσει! Τόσο σχεδιαστικά όσο και χρωματικά! Είναι κάποια σχέδια που είναι πανέμορφα. Κυρίως εκείνα που ο οριζόντιος σωλήνας κάνει μια ελαφριά καμπύλη!




Σε αναζήτηση καινούριου οχήματος

Εδώ και κάμποσες μέρες, έχω αρχίσει να "ψάχνομαι" για πιθανή αλλαγή ποδηλάτου. Η δοκιμή με το carbon Scott λίγο πριν τις διακοπές, με έχει σημαδέψει!

Έχω εξετάσει πολλές επιλογές και τις επομένες μέρες θα καταγράψω την εμπειρία και τα συμπεράσματα μου.

Η αναζήτηση συνεχίζεται και μάλλον θα συνεχιστεί και ολόκληρο το Σεπτέμβρη!

Περισσότερη αερόβια

Από τις 20 Αυγούστου και μετά, έβαλα και λίγο τρέξιμο στο πρόγραμμά μου: 2.5 - 3.5 χιλιόμετρα για αρχή, με ρυθμό λίγο κάτω από 6 λεπτά το χιλιόμετρο. Καλή άσκηση, αλλά λίγο βαρετή! Πρέπει να πάρω MP3 μαζί μου, αν θέλω να "αντέξω" περισσότερο!

Πάντως οι μυς ξύπνησαν γρήγορα, τα πνευμόνια ακολούθησαν, και οι βολτονήσεις με το ποδήλατο (~60 km το περασμένο Σάββατο) και 70 km χθες (Τετάρτη) βγήκαν αρκετά εύκολα!

Το συμπέρασμα είναι ότι το τρέξιμο βοηθαέι πολύ στην αερόβια ικανότητα και πρέπει να το διατηρήσω στο πρόγραμμά μου. Επίσης, πρέπει να συμπεριλάβω ανηφόρες στην ποδηλατική προπόνηση (τις οποίες - ανηφόρες - έχω αμελήσει τώρα τελευταία είναι αλήθεια!).

17 Αυγ 2009

Εισαγωγή στο τρίαθλο

Πέρασα 15 μέρες διακοπών στη Σίφνο. Πλήρης ... αποτοξίνωση από το ποδήλατο, αλλά κράτησα την υπόσχεσή μου για προπόνηση στην κολύμβηση! Ο στόχος ήταν να προετοιμαστώ για ΠΙΘΑΝΗ συμμετοχή σε μικρό αγώνα τριάθλου. Άρα να μπορώ να καλύψω σε ... λογικό χρόνο 750 μέτρα σε ανοιχτή θάλασσα.

Η πρώτη και δεύτερη μέρα ήταν ... αποκάλυψη! Μετά από 3 - 4 λεπτά κολύμβησης (που είχα την εντύπωση ότι ήταν παραπάνω, αλλά το χρονόμετρο μάλλον έλεγε αλήθεια!) είχα φουσκώσει τόσο πολύ που ήταν αδύνατο να συνεχίσω! Ευτυχώς κατάλαβα γρήγορα τι έκανα λάθος: Δεν έκανα ζέσταμα! Βασικό μεν, αλλά το ξέχασα δε! Τις επόμενες μέρες, φρόντισα να κάνω ζέσταμα και η απόδοση ανέβηκε. Σταδιακά άρχισα να βελτιώνω τεχνική, χρόνους και αντοχές. Μου πήρε κάμποσο μέχρι να βρω τις αναπνοές μου, αλλά νομίζω στο τέλος κάτι κατάφερα!

Κατέληξα να κ'ανω γύρω στα 25 - 30 λεπτά κολύμβηση, σε δύο δόσεις, με ενδιάμεσο διάλειμα για ... παιχνίδια και βουτιές με τα μικρά! Σε 14 λεπτά, κάλυπτα περίπου 450 - 500 μέτρα. Δεν ξέρω πόσο καλός χρόνος μπορεί να θεωρηθεί αυτός, αλλά αυτό πέτυχα!

Αν καταφέρω να βάλω το κολύμπι και στο χειμερινό πρόγραμμα προπονήσεων μου (λέω να γραφτώ στο κολυμβητήριο της Αργυρούπολης και να πηγαίνω ένα - δυο βράδυα τη βδομάδα) θα είναι υπέροχο!

Ετοιμάζοντας το ποδήλατο για το GBI 2017

Είπα να παραγγείλω καινούρια λάστιχα... Έχουν ~4,000 χλμ. αυτά που φοράω τώρα. Θα μπορούσα και να τα αφήσω... Θα δούμε... Παράγγειλα ένα και...