18 Ιαν 2009

Ελευσίνα - Μελετάκι - Αγ. Θεόδωροι

Μια υπέροχη μέρα σήμερα!

Παρά το χθεσινό ξενύχτι (πάρτι μέχρι τη 1:30) ξύπνησα στις 7:00, ετοιμάστηκα και στις 8:20 ήμουν στην πλατεία της Ελευσίνας, έτοιμος για μια από τις πιο δύσκολες για μένα, μέχρι τώρα, ποδηλατικές διαδρομές: Ελευσίνα - Μελετάκι (ανάβαση) - Νέα Πέραμος - Αγ. Θεόδωροι - Ελευσίνα. Πλην της διαδρομής στο βουνό, η υπόλοιπη ήταν μέσω παλαιάς Ε.Ο.

Η παρέα, συνολικά πέντε άτομα, με τον Κώστα να είναι ο πιο έμπειρος και να δίνει σημαντικές και χρήσιμες συμβουλές.

Το Μελετάκι είναι μια μέτριας δυσκολίας αλλά "ύπουλη" ανάβαση. Η κλίση αυξάνει σταδιακά και αν ξεθαρρέψεις νωρίς και παρασυρθείς, την πατάς άσχημα! Ο Κώστας ήταν σαφής και δεν είχα κανένα λόγο να μην ακολουθήσω τις συμβουλές του. Ο ρυθμός του άλλωστε μου ταίριαζε γάντι! Το γεγονός ότι αυτή η ανάβαση ήταν στην αρχή της διαδρομής, ήταν καλό (γιατί ήμουν ξεκούραστος) αλλά μπορεί να αποδειχθεί παγίδα (αν παρασυρθείς και αυξήσεις ρυθμό!).

Μετά την κατάβαση προς Νέα Πέραμο, η συνέχεια ήταν όσο έπρεπε δύσκολη. Με εναλλαγές στην κλίση, με όμορφη θέα και (σε κάποια σημεία) με άσχημη άσφαλτο! Φτάσαμε στους Αγ. Θεοδώρους, ήπιαμε καφεδάκι και επιστρέψαμε από την παλαιά Ε.Ο.

Στατιστικά της διαδρομή μου:
  • Συνολική απόσταση: 93 km
  • Χρόνος: 4h 26min
  • Μέγιστη ταχύτητα: 54.4 km/h
  • Μέση ταχύτητα: 20.9 km/h
Τα σημαντικότερα διδάγματα:
  1. Πολύ σωστή διαχείριση της ενέργειας! Ο παλμογράφος - που για πρώτη φορά χρησιμοποίησα - ήταν (και θα είναι από δω και στο εξής!) ο καλύτερος σύμβουλος. Όταν οι σφιγμοί φτάνουν τους 175 - 180, είναι ώρα να μειώσω ένταση! Όσο λειτουργώ μέχρι τους 165 - 170, μπορώ να συνεχίζω χωρίς "σούρωμα"
  2. Τροφοδοσία: Κάθε 15 - 20 λεπτά, πίνω δυο γουλιές ισοτονικό και 3 - 4 γουλιές νερό. Μερικές φορές, μόνο νερό (όταν αισθάνομαι το στομάχι μου λίγο βαρύ από το ισοτονικό). Τρώω μισή μπαρίτσα ή μισό παστέλι κάθε 1 ή 1.5 ώρα. Στη μεγάλη στάση, έφαγα ωμό τοστάκι ζαμπόν τυρί που είχα φτιάξει από το σπίτι. Τράβηξε τα υγρά του στομάχου και με κράτησε μια χαρά (μαζί με τις μπαρίτσες και το παστέλι!). (Το παστέλι πολύ ωραίο και πολύ δυνατό από ενέργεια - θα το καθιερώσω!)
  3. Γενικά για την τροφοδοσία, είναι σοφή η συμβουλή των έμπειρων: Φάε πριν πεινάσεις και πιες πριν διψάσεις!
  4. Αποθεραπεία: Οι διατάσεις πριν από μεγάλες στάσεις και μετά των τερματισμό, βοηθάνε πολύ!
Συνολικά, είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον εαυτό μου σήμερα! Τη φοβόμουνα τη διαδρομή (μετά τις χθεσινές δυσκολίες και το ξενύχτι), αλλά αποδείχτηκε ότι προσεκτική διαχείριση του σώματος και της ενέργειάς του μπορεί να φέρει σπουδαία αποτελέσματα!

Το να ακούς το σώμα σου και να το τροφοδοτείς σωστά και έγκαιρα, είναι μάλλον το σημαντικότερο στις μεγάλες αποστάσεις!

3 σχόλια:

  1. Ο φίλος Φραγκίσκος το έχει...
    Κρίμα που δεν θα είναι μαζί μας στο 1ο μας Brevet 31-01-2009, η παρουσία του θα ήταν πολύ καλή και για μας.

    ΜΦΧ
    Πέτρος (a.k.a. RockaRolla)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ χρήσιμες οι συμβούλες σ' αυτή τη δημοσίευση. Απίστευτα χρήσιμη όμως η συμπύκνωσή τους στην ατάκα: «Φαέ πριν πεινάσεις, πιες πριν διψάσεις»!

    Όντως, το πιο σπουδαίο πράγμα είναι να ακούς το σώμα σου. Και όχι μόνο στις μεγάλες απόστασεις ή στον αθλητισμό. Άλλωστε, ο αθλητισμός μας προετοιμάζει για το σύνολο της ζωής μας. Επομένως, δεν υπάρχουν δύσκολες ανηφόρες, απλά αναβάτες με λίγη εμπειρία (γιατί θέλει εμπειρία ώστε να μπορείς να ακούς το κορμί σου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι μου θύμησες τώρα... 2009, πρώτες ποδηλατικές εξορμήσεις!

    (Αν έχεις υπομονή και διαβάσες και μεταγενέστερα post, θα βρεις σίγουρα κι άλλες αναφορές στο θέμα ;-) )

    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

GBI Europe 2017 - Απολογισμός

Ένα ακόμα GBI Europe, ένα ακόμα ευρωπαϊκό, ποδηλατικό ταξίδι, ολοκληρώνεται... και ήρθε η ώρα του απολογισμού, της συγκέντρωσης και καταγρα...