28 Ιαν 2009

Μικρή προπόνηση - Στροφάρισμα στο ΣΕΦ

Η παρέα έχει (σχεδόν) καθιερώσει, βραδινή προπόνηση στο χώρο γύρω από το ΣΕΦ. Σήμερα λοιπόν, το έβαλα στο πρόγραμμα και στις 20:50 ήμουν εκεί. Βρήκα τον Πέτρο, το Χρήστο και τον Τίμο.

Την ώρα που ξεκινήσαμε. είχε πολλά αυτοκίνητα στο χώρο. Ο φωτισμός δεν είναι καλός. Χρειάζονται ΠΟΛΛΑ φώτα πάνω στο ποδήλατο. Ευτυχώς, μετά από λίγα λεπτά, η κίνηση των αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά. Η διαδρομή είναι επίπεδη, με καλή άσφαλτο και ό,τι πρέπει για στροφάρισμα.

Ήμασταν άτυχοι όμως γιατί γύρω στις 21:40 άρχισε να βρέχει. Έτσι αναγκαστήκαμε να διακόψουμε νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Κρίμα... την επόμενη φορά (την Πέμπτη, αν τα καταφέρουμε). Σήμερα, το κοντέρ έγραψε:
  • Χρόνος: 32 λεπτά
  • Μέγιστη ταχύτητα: 34.4 χλμ/ώρα
  • Μέση ταχύτητα: 21 χλμ/ώρα
  • Απόσταση: 11.5 χλμ.

24 Ιαν 2009

Προπόνηση

Ξύπνησα αρκετά νωρίς σήμερα (για Σάββατο), στις 7:30. Τα μικρά κοιμόντουσαν ακόμα, οπότε είπα να το εκμεταλλευτώ! Κολάν, SPD, αδιάβροχο, την κούρσα και στο δρόμο!

Λίγη ψύχρα την είχε, (11 - 12 βαθμούς), αλλά το βασικό ήταν ότι είχε ξημερώσει και μπορούσα να κυκλοφορήσω άνετα. Είχα περίπου μια ώρα διαθέσιμο χρόνο και είπα να την εκμεταλλευτώ με ... ανηφόρες! Οπότε ξεκίνησα να ανεβαίνω προς τον Υμηττό. Έφτασα Τερψιθέα και Άνω Γλυφάδα. Ακολούθησα σταθερό ρυθμό, πρόσεξα τους παλμούς μου (για άλλη μια φορά αποδείχτηκε πολύ χρήσιμος ο παλμογράφος) και οι ανηφόρες που μου φαινόντουσαν "βουνό", υπέκυψαν! Η εμπειρία μου έχει αυξηθεί. Οπότε δεν παρασύρομαι και κρατάω το ρυθμό μου στο αερόβιο κατώφλι μου. Αυτό με βοηθάει πολύ.

Σήμερα έκανα:
  • Χρόνος προπόνησης: 48 λεπτά
  • Μέση ταχύτητα: 15.1 χλμ/ώρα
  • Μέγιστη ταχύτητα: 46.8 χλμ/ώρα
  • Απόσταση: 12.26 χλμ

Περνώντας τη διαδρομή στο bikely, διαπίστωσα συνολικό υψομετρικο 230 m. Δεν είναι πολύ, αλλά για πρωινή προπόνηση, μια χαρά είναι!

Αύριο, αν ξυπνήσω νωρίς, λέω να πάω μέχρι το Λαγό (Βούλα)!

20 Ιαν 2009

Εγγραφή

Το 1ο βήμα για την υλοποίηση του "μεγάλου" στόχου, ολοκληρώθηκε σήμερα: Η εγγραφή στους συμμετέχοντες της φιλανθρωπικής ποδηλατοπορείας, για την οποία έχω ήδη μιλήσει.

Η διαδικασία ξεκίνησε χθες, αλλά είχε αρκετά τεχνικά προβλήματα. Τελικά, μετά από ανταλλαγή αρκετών e-mails, τα προβλήματα λύθηκαν και σήμερα μπορέσαμε να δηλώσουμε συμμετοχή. Λάβαμε και σχετική επιβεβαίωση από τους διοργανωτές. Είχε αρκετό "άγχος" η υπόθεση, γιατί γνωρίζαμε ότι οι 150 πρώτοι θα εξασφαλίσουν απ' ευθείας τη συμμετοχή τους. Άλλοι 50 θα κληρωθούν μεταξύ των επομένων που θα δηλώσουν συμμετοχή. Η ελληνική ομάδα θέλει να συμμετέχει οπωσδήποτε και μάλιστα σύσσωμη! Είμαστε συνολικά 7 άτομα και νομίζω πως ήμασταν από τους πρώτους, οπότε μάλλον δεν υπάρχει θέμα!

Η διαδρομή θα είναι από το Μιλάνο μέχρι το Ντίσελντορφ. Σε επόμενα post θα δώσω πολλές λεπτομέρειες επί της διαδρομής! Το πρώτο και σημαντικότερο ίσως είναι ότι η 2η μέρα περιλαμβάνει ανάβαση στις Άλπεις, με υψομετρικό πάνω από 1500 μέτρα!

18 Ιαν 2009

Ελευσίνα - Μελετάκι - Αγ. Θεόδωροι

Μια υπέροχη μέρα σήμερα!

Παρά το χθεσινό ξενύχτι (πάρτι μέχρι τη 1:30) ξύπνησα στις 7:00, ετοιμάστηκα και στις 8:20 ήμουν στην πλατεία της Ελευσίνας, έτοιμος για μια από τις πιο δύσκολες για μένα, μέχρι τώρα, ποδηλατικές διαδρομές: Ελευσίνα - Μελετάκι (ανάβαση) - Νέα Πέραμος - Αγ. Θεόδωροι - Ελευσίνα. Πλην της διαδρομής στο βουνό, η υπόλοιπη ήταν μέσω παλαιάς Ε.Ο.

Η παρέα, συνολικά πέντε άτομα, με τον Κώστα να είναι ο πιο έμπειρος και να δίνει σημαντικές και χρήσιμες συμβουλές.

Το Μελετάκι είναι μια μέτριας δυσκολίας αλλά "ύπουλη" ανάβαση. Η κλίση αυξάνει σταδιακά και αν ξεθαρρέψεις νωρίς και παρασυρθείς, την πατάς άσχημα! Ο Κώστας ήταν σαφής και δεν είχα κανένα λόγο να μην ακολουθήσω τις συμβουλές του. Ο ρυθμός του άλλωστε μου ταίριαζε γάντι! Το γεγονός ότι αυτή η ανάβαση ήταν στην αρχή της διαδρομής, ήταν καλό (γιατί ήμουν ξεκούραστος) αλλά μπορεί να αποδειχθεί παγίδα (αν παρασυρθείς και αυξήσεις ρυθμό!).

Μετά την κατάβαση προς Νέα Πέραμο, η συνέχεια ήταν όσο έπρεπε δύσκολη. Με εναλλαγές στην κλίση, με όμορφη θέα και (σε κάποια σημεία) με άσχημη άσφαλτο! Φτάσαμε στους Αγ. Θεοδώρους, ήπιαμε καφεδάκι και επιστρέψαμε από την παλαιά Ε.Ο.

Στατιστικά της διαδρομή μου:
  • Συνολική απόσταση: 93 km
  • Χρόνος: 4h 26min
  • Μέγιστη ταχύτητα: 54.4 km/h
  • Μέση ταχύτητα: 20.9 km/h
Τα σημαντικότερα διδάγματα:
  1. Πολύ σωστή διαχείριση της ενέργειας! Ο παλμογράφος - που για πρώτη φορά χρησιμοποίησα - ήταν (και θα είναι από δω και στο εξής!) ο καλύτερος σύμβουλος. Όταν οι σφιγμοί φτάνουν τους 175 - 180, είναι ώρα να μειώσω ένταση! Όσο λειτουργώ μέχρι τους 165 - 170, μπορώ να συνεχίζω χωρίς "σούρωμα"
  2. Τροφοδοσία: Κάθε 15 - 20 λεπτά, πίνω δυο γουλιές ισοτονικό και 3 - 4 γουλιές νερό. Μερικές φορές, μόνο νερό (όταν αισθάνομαι το στομάχι μου λίγο βαρύ από το ισοτονικό). Τρώω μισή μπαρίτσα ή μισό παστέλι κάθε 1 ή 1.5 ώρα. Στη μεγάλη στάση, έφαγα ωμό τοστάκι ζαμπόν τυρί που είχα φτιάξει από το σπίτι. Τράβηξε τα υγρά του στομάχου και με κράτησε μια χαρά (μαζί με τις μπαρίτσες και το παστέλι!). (Το παστέλι πολύ ωραίο και πολύ δυνατό από ενέργεια - θα το καθιερώσω!)
  3. Γενικά για την τροφοδοσία, είναι σοφή η συμβουλή των έμπειρων: Φάε πριν πεινάσεις και πιες πριν διψάσεις!
  4. Αποθεραπεία: Οι διατάσεις πριν από μεγάλες στάσεις και μετά των τερματισμό, βοηθάνε πολύ!
Συνολικά, είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον εαυτό μου σήμερα! Τη φοβόμουνα τη διαδρομή (μετά τις χθεσινές δυσκολίες και το ξενύχτι), αλλά αποδείχτηκε ότι προσεκτική διαχείριση του σώματος και της ενέργειάς του μπορεί να φέρει σπουδαία αποτελέσματα!

Το να ακούς το σώμα σου και να το τροφοδοτείς σωστά και έγκαιρα, είναι μάλλον το σημαντικότερο στις μεγάλες αποστάσεις!

17 Ιαν 2009

Προπόνηση - Βάρκιζα και Λαγός

Συνάντηση στον Άλιμο (parking Ble - είναι το στάνταρ σημείο συνάντησης), στις 8:30.
Καθυστερήσαμε λίγο την αναχώρησή μας... Γύρω στις 8:45 ξεκινήσαμε για Βάρκιζα. Περίπου 45 λεπτά κάναμε. Σχετικά χαλάρα πηγαίναμε, αφού όλοι είχαμε στο μυαλό μας να κρατήσουμε δυνάμεις για τη συνέχεια!

Επιστροφή από Βάρη και μπαίνοντας στη Βουλιαγμένης, στρίβουμε αριστερά προς Άνω Βούλα. Ακολουθούμε τις πινακίδες προς "Δημοτικό Κοιμητήριο Βούλας" και αρχίζουμε την ανάβαση. Συνολικά 5 χλμ. αλλά με "καλή" κλίση.

Δεν ξέρω αν μπορώ να ρίξω μέρος της ευθύνης στην απροπονησία μου (12 μέρες είχα να ανέβω στο ποδήλατο) ή στην ασθένεια (μια μικρο-ίωση της μιας μέρας, από αυτές που κάνουν δέκατα και σε πονάει όλο το σώμα, ζαλίζεσαι κλπ.) της Πέμπτης, αλλά ... τά 'φτυσα! Κατέβηκα δύο φορές από το ποδήλατο και περπάτησα περίπου 800 μέτρα της διαδρομής. Θέλει δουλειά ακόμα! Το ενθαρυντικό είναι ότι τα πήγα καλύτερα από την πρώτη φορά:
  1. Αυτή τη φορά έφτασα μέχρι το τέλος (την προηγούμενη με πρόλαβαν οι πρώτοι καθώς γύριζαν, περίπου 500 μέτρα πριν το τέλος και γύρισα μαζί τους)
  2. Έκανα δύο μόνο στάσεις και περπάτησα μόνο 800 μέτρα (την προηγούμενη έκανα τουλάχιστον 4 στάσεις και περπάτησα πολύ περισσότερο)
Την επόμενη φορά, σκοπεύω να είμαι ακόμα καλύτερος!

Οι ενδιάμεσοι στόχοι...

Με την παρέα που κάνουμε ποδήλατο, είπαμε να πάρουμε μέρος στο πρώτο brevet της χρονιάς. Η διοργάνωση είναι το Σάββατο 31 Ιανουαρίου, στη διαδρομή Ελευσίνα - Επίδαυρος (και επιστροφή). Συνολικά 200 km. Προσωπικές υποχρεώσεις δεν μου επιτρέπουν εκείνη την ημέρα να ποδηλατίσω, αλλά παρόλα αυτά, συμμετέχω σε όσες περισσότερες προλαβαίνω από τις προπονήσεις που κάνει η παρέα για το σκοπό αυτό.

Ελπίζω να μπορέσω να συμμετέχω σε κάποιο από τα επόμενα brevet! 

Ο Στόχος

Έχοντας μόλις αρχίσει να κανει δειλά-δειλά τα πρώτα μου χιλιόμετρα με το ποδήλατο ήμουν πολύ ευχαριστημένος με τον εαυτό μου. Παράλληλα, χρησιμοποιούσα το Internet ως πηγή άντλησης πληροφοριών για να βελτιώνομαι και να μαθαίνω από τις εμπειρίες των άλλων.

Το τελευταίο σημείο όμως που θα περίμενα να βρω κάτι σχετικό με το ποδήλατο ήταν το εταιρικό intranet! Κι όμως, ψάχνοντας για κάτι άλλο - το Μάιο του 2008 - έπεσα πάνω σε ένα banner που έλεγε "Global Biking Initiative"! Ήξερα ότι όλα τα κάναμε globally σε αυτή την εταιρεία, αλλά αυτό πάλι τι ήταν;  Αποδείχτηκε ότι ήταν η οργάνωση μιας ποδηλατικής πορείας 850 περίπου χιλιομέτρων, από το Dusseldorf της Γερμανίας στο Newbury της Αγγλίας. Ο σκοπός ήταν φιλανθρωπικός και οι συμμετέχοντες μπορούσαν να είναι υπάλληλοι λη συνεργάτες της εταιρείας. Ήταν χωρισμένο σε 7 ετάπ, 7 διαδοχικές ημέρες. 

Ακουγόταν πολύ ωραία εμειρία, αλλά συνειδητοποίησα ότι δεν ήταν κάτι που  είχα τη υσική κατάσταση ή τον κατάλληλο εξοπλισμό για να ακολουθήσω. Εημέρωσα όμως το φίλο και συνάδελφο που ήταν αθηλητής (αυτόν που μου έδωσε αργότερα το Klein μου) και αυτός μέσα σε ελάχιστο χρόνο κανόνισε όλα τα σχετικά και έλαβε μέρος. Τον υποστήριξα όπως μπορούσα και η σκέψη μου ήταν μαζί του και τις 7 ημέρες. 

Όταν επέτρεψε και μου διηγήθηκε την εμπειρία, μπήκε και ο πρώτος μεγάλος στόχος για μένα: του χρόνου θα  πάω οπωσδήποτε!

Να 'μαι λοιπόν τώρα, μερικούς μήνες μετά, με αρκετά χιλιόμετρα στα πόδια μου πλέον, και με μεγάλο μέρος του απαραίτητου εξοπλισμού, ώστε να μπορέσω τον Ιούνιο του 2009 να λάβω μέρος στη δεύτερη διοργάνωση της συγκεκριμένης φιλανθρωπικής ποδηλατοπορείας!  Το blog αυτό, μεταξύ άλλων, θα καταγράψει όλη τη σχετική προετοιμασία και όλη την εμπειρία, εφόσον τελικά είμαι καλά και μπορέσω να είμαι εκεί.

Η Αρχή

Τον Απρίλιο του 2008, μετά από πολλά χρόνια ποδηλατικής απραξίας, αγόρασα ένα ποδήλατο και άρχισα να το χρησιμοποιώ. Ήταν ένα Ideal Megisto (TOR) με το οποίο ήμουν και είμαι πολύ ευχαριστημένος. 

Οι βόλτες μου σταδιακά μεγάλωσαν. Γνώρισα ποδηλάτες, έκανα φίλους, αρχίσαμε να κάνουμε μεγάλες βόλτες στην παραλιακή παρέα και γρήγορα κατάλαβα ότι μου αρέσει να ποδηλατώ στην άσφαλτο (ακόμα και στην ελληνική!) κάνοντας μεγάλες αποστάσεις. Αθλητής ούτε θέλησα, ούτε νομίζω πως μπορώ να γίνω. Αξιοπρεπής "παλαίμαχος", ίσως αλλά κι αυτό μετά από πολύ προπόνηση. Θα δούμε...

Το Δεκέμβρη του 2008 συμπλήρωσα τον εξοπλισμό μου με ένα δεύτερο ποδήλατο. Κούρσα αυτή τη φορά. Ο σκελετός μεταχειρσμένος (από φίλο παλιό αθλητή) και τα περιφερειακά καινούρια. Το Klein είναι τώρα ο σύντροφός μου για τις μεγάλες αποστάσεις.

Στα επόμενα post, θα κρατάω αρχείο των διαδρομών και των επιδόσεών μου. Θα καταγράφω εμπειρίες και εντυπώσεις σχετικά με διατροφή, ρουχισμό κλπ. Και θα περιγράφω την πορεία προς την επίτευξη των (όποιων) ατομικών μου στόχων, στο πεδίο που ονομάζεται "ποδηλασία"!

Ετοιμάζοντας το ποδήλατο για το GBI 2017

Είπα να παραγγείλω καινούρια λάστιχα... Έχουν ~4,000 χλμ. αυτά που φοράω τώρα. Θα μπορούσα και να τα αφήσω... Θα δούμε... Παράγγειλα ένα και...